در مورد فواید روغن آرگان بدانید!

در مورد فواید روغن آرگان بدانید!

در این مقاله قصد داریم به فواید روغن آرگان و موارد استفاده آن بپردازیم. امیدواریم مطالب این مقاله برایتان مفید باشد. تا انتهای مقاله با آپومد همراه باشید.

روغن آرگان از صمغ روی درختان آرگان بومی مراکش تهیه می شود. این روغن اغلب هم برای مو و هم به صورت موضعی روی پوست استفاده می شود. برای کسانی که نمی خواهند به صورت موضعی استفاده کنند، می توانند از کپسول مکمل آن به صورت خوراکی استفاده کرد.

روغن آرگان به صورت موضعی و خوراکی در بهبود سلامت پوست، مو و ناخن کاربردهای فراوانی دارد. روغن آرگان به دلیل گیاهی بودن آن و داشتن ویتامین های مفید از محبوبیت خاصی در بین خانم ها و آقایان برخوردار است. در ادامه به برخی از مزایای روغن آرگان می پردازیم:

 

فواید روغن آرگان

 

فروشگاه اینترنتی آپومد انواع محصولات گیاهی اصل را با تائید وزارت بهداشت به شما عرضه می کند.

از آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت می کند

زنان مراکشی مدتهاست که از روغن آرگان برای محافظت از پوست خود در برابر نور آفتاب استفاده می کنند. زیرا طبق مطالعات انجام شده ثابت شده است که فعالیت آنتی اکسیدانی موجود در روغن آرگان به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد ناشی از خورشید کمک می کند. به همین دلیل مانع از سوختگی و افزایش رنگدانه می شود. در دراز مدت، ممکن است حتی از بروز سرطان پوست نیز جلوگیری کند.

 پوست را مرطوب می کند

برخی از مردم از روغن آرگان به عنوان مرطوب کننده استفاده می کنند. به همین دلیل است که اغلب در لوسیون ها، صابون ها و نرم کننده های مو یافت می شود. به دلیل وجود ویتامین E فراوان موجود در روغن آرگان که یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است و می تواند به بهبود خشکی پوست کمک کند.

مفید در درمان بیماری های پوستی

از خواص درمانی روغن آرگان می توان به خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن اشاره کرد. هر دو به کاهش علائم بیماری های التهابی مختلف پوستی مانند پسوریازیس و روزاسه کمک می کنند. به همین دلیل اکثر پزشکان برای بیماران پوستی استفاده از این روغن را توصیه می کنند.

برای دستیابی به نتیجه عالی، باید روغن آرگان خالص را مستقیماً بر روی پوست مبتلا به پسوریازیس ماساژ دهید. اما برای درمان بیماری رزاسه ممکن است با مصرف مکمل های خوراکی نتیجه بهتری بگیرید. در مورد تعداد دفعات استفاده از روغن آرگان می توانید با پزشک مربوطه مشورت کنید.

آکنه از بیماری های پوستی است که اغلب جوانان به آن دچار هستند. آکنه هورمونی اغلب در نتیجه چربی اضافی ناشی از هورمون ها ایجاد می شود. روغن آرگان دارای اثرات ضد چربی است که می تواند میزان چربی پوست را به طور موثر در حالت تعادل قرار دهد.

به صورت عموم، روغن آرگان برای درمان بیماری آکنه مفید خواهد بود و در نتیجه پوست صاف و بشاشی را برای شما به ارمغان می آورد.

روغن آرگان یا کرم های حاوی روغن آرگان را می توانید حداقل دو بار در روز به پوست خود بمالید. معمولا بعد از چهار هفته نتایج را مشاهده خواهید کرد.

 

فواید روغن آرگان

 

عفونت های پوستی را التیام می بخشد

یکی از کاربردهای سنتی روغن آرگان درمان عفونت های پوستی است. روغن آرگان دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است. به همین دلیل برای درمان و جلوگیری از عفونت های باکتریایی و قارچی پوست بسیار مفید است.

زخم را بهبود می بخشد

آنتی اکسیدان ها به خودی خود به عنوان یک مکمل قوی عمل می کنند. از ترکیب قوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین E موجود در روغن آرگان می توان برای کمک به ترمیم سریعتر زخم ها و بریدگی ها استفاده کرد. شما می توانید مکمل های روغن آرگان را به طور منظم مصرف کنید تا این مزیت را در سراسر بدن خود احساس کنید.

برای تسکین درماتیت آتوپیک مفید است

درماتیت آتوپیک یک بیماری شایع پوستی است که علائمی مانند خارش و قرمزی پوست دارد. تحقیقات نشان داده است که استفاده از روغن آرگان به صورت موضعی در منطقه آسیب دیده می تواند به درمان علائم کمک کند.

به دلیل وجود ویتامین E خوراکی در روغن آرگان، درمان بیماران مبتلا به درماتیت سریعتر بهبود می یابد. از طرف دیگر، طبق مطالعات انجام شده ثابت شده که استفاده از روغن آرگان حاوی ویتامین E نتایج قابل توجهی را برای بیماران به ارمغان آورده است.

دارای اثرات ضد پیری است

امروزه همه به دنبال راه حلی هستند که از پیری زودرس جلوگیری کنند. روغن آرگان نیز از دیرباز به عنوان یک درمان ضد پیری استفاده شده است. این ادعا توسط محققان نیز ثابت شده است. آنها دریافتند که ترکیب روغن آرگان خوراکی و آرایشی منجر به افزایش قابل توجه الاستیسیته پوست می شود که برای پیشگیری از پیری زودرس مفید است.

با استفاده منظم روغن آرگان و مصرف مکمل های خوراکی، می توانید از مزایای روغن آرگان به بهترین شکل بهره ببرید.

چربی پوست را کاهش می دهد

برخی از افراد به طور طبیعی پوست چرب تری نسبت به دیگران دارند. به همین دلیل به دنبال این هستند که از شر چربی پوست رهایی پیدا کنند. روغن آرگان می تواند به کاهش چربی پوست تان کمک کند. برای اینکه نتیجه مطلوبی بدست آورید، سعی کنید از محصولات حاوی روغن آرگان که اصل باشند استفاده کنید.

جلوگیری از ترک های پوستی دوران بارداری

علائم کشش پوست از مشکلاتی است که در میان خانم ها بیشتر دیده می شود. این امر به ویژه در دوران بارداری بسیار شایع است. هر نوع کرم یا روغن حاوی گیاه آرگان می تواند خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود ببخشد. خانم های باردار می توانند در دوران بارداری بصورت منظم از این روغن گیاهی استفاده کنند. بدین ترتیب از بوجود آمدن ترک های پوستی وعلائم کشش زودهنگام در پوست جلوگیری می کنند.

 

فواید روغن آرگان

 

عوارض جانبی و خطرات استفاده از روغن آرگان

به طور کلی استفاده از روغن آرگان برای اکثر افراد بی خطر است. با این حال، برخی از افراد ممکن است در اثر استفاده از آن عوارض جانبی جزئی را تجربه کنند.

در صورت استفاده موضعی، روغن آرگان ممکن است در بعضی مواقع باعث تحریک پوست شود. در نتیجه باعث ایجاد حساسیت شود. برخی از افراد ممکن است واکنش های پوستی مانند بثورات یا جوش های پوستی را تجربه کنند.

این نوع حساسیت برای کسانی است که به صمغ درخت حساسیت دارند. برای جلوگیری از این امر، باید روغن آرگان را روی یک قسمت بدن آزمایش کنید تا مطمئن شوید که باعث تحریک پوست شما نمی شود.

در صورت مصرف خوراکی روغن آرگان، ممکن است دچار ناراحتی های گوارشی از جمله تهوع یا اسهال شوید. همچنین ممکن است اشتهای خود را از دست دهید یا حتی دچار نفخ شوید.

در موارد بسیار نادر، ممکن است افراد عوارض جانبی شدیدتری بر مکمل خوراکی روغن آرگان را تجربه کنند. از جمله عوارض جانبی می توان به مواردی مانند گیجی، اختلال در خواب، ضعف عمومی، هیجان بیش از حد، افسردگی و آشفتگی اشاره کرد. در صورت مشاهده هر یک از این علائم، فوراً مصرف روغن آرگان را متوقف کنید.

روغن آرگان چه به صورت موضعی و چه به صورت خوراکی مصرف شود، برای اکثر افراد بی خطر است. به این دلیل که خواص درمانی و ویتامین های متعددی که دارد، دارای فواید زیادی برای پوست است.

اگر از روغن آرگان برای چند هفته استفاده می کنید و تغییری را مشاهده نمی کنید، می توانید با پزشک خود مشورت کنید. پزشک شما ممکن است گزینه های درمانی دیگر از جمله داروهای تجویزی را برای برطرف کردن مشکلات شما توصیه کند.

خرید روغن آرگان اصل از آپومد

با توجه به فواید روغن آرگان که در بالا ذکر شد، میتوانید همین حالا نسبت به خرید آن اقدام کنید. با مصرف این محصول بطور منظم حتما نتایج مطلوبی را دریافت خواهید کرد.

فروشگاه عمده فروشی داروخانه و مراکز درمانی اپومد یک فروشگاه جامع پزشکی می باشد. شما می توانید هر نوع محصولات آرایشی و بهداشتی، ارتوپدی، تجهیزات پزشکی مصرفی و …. که مورد تایید وزارت بهداشت و درمان می باشد را از ما دریافت کنید.

با آپومد خریدی مطمئن داشته باشید.