انتخاب بهترین ماسک مو

انتخاب بهترین ماسک مو

ماسک مو برای داشتن موهایی سالم و خوب ضروری است. برای انتخاب بهترین ماسک مو و دستیابی به نتیجه توصیه می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مراقبت از مو همانند مراقبت از پوست صورت اهمیت دارد. استفاده از شامپوهای گران قیمت تضمین نمی کند که موهای خوبی داشته باشید. در صورتی که مواد شیمیایی که در شامپوها وجود دارد ممکن است هیچ تاثیر مثبتی برای موهای شما نداشته باشد.  

برای اینکه بتوانید یک ماسک مناسب برای موهای خود پیدا کنید ابتدا باید نوع موی خود را بشناسید و مشکلی که موهای شما با آن مواجه شده است را بدانید. نوع مو در افراد متفاوت است مانند موهای خشک، چرب، رنگ شده، مجعد و نازک که هرکدام به نوع خاصی از ماسک نیاز دارند.

دلیل استفاده از ماسک مو

ماسک مو در واقع یک محصولی است که برای احیای موهای آسیب دیده تولید می شود. موهای شما ممکن است به دلیل استفاده از رنگ، دکلره، روش های نادرست در شستن و خشک کردن شکننده شده وحالت خشک یا چرب داشته باشند.

معمولا ماسک مو حاوی مواد مغذی گوناگونی است که حالت نرم کننده و برخی از آنها حالت تقویت کننده به موهای شما می دهد. استفاده از ماسک مو برای این است که سطح وریشه موهای شما تغذیه شود و از آسیب های احتمالی جلوگیری کند. پس باید ماسکی را انتخاب کنید که با شرایط و مشکلات موی شما سازگار باشد.

اگر موهای شما خشک است می توانید از ماسک هایی استفاده کنید که حاوی روغن های گیاهی هستند و قابلیت نرم کنندگی دارند. 

ماسک موی موشکی پنتن یکی از ماسک هایی است که حاوی مواد مغذی و ویتامین ها است و بر افزایش حجم مو بسیار موثر است.

انتخاب بهترین ماسک مو

ویژگی های یک ماسک موی خوب

به صورت عموم یک ماسک موی با کیفیت با هدف تغذیه موهای شما و رفع مشکلات خشکی یا چربی موی شما تولید می شود. البته برای هر نوع مو، ماسک های خاصی وجود دارند که نوع مواد موجود در ماسک نیز متفاوت است. اما به طور کلی یک ماسک خوب و باکیفیت باید در رفع موارد زیر مفید باشد.

  • نرم و براق تر کردن مو
  • رطوبت بخشیدن به مو و پوست سر
  • کاهش شکستگی مو و جلوگیری از آسیب مو
  • کاهش موخوره
  • بهبود سلامت پوست سر
  • تقویت مو

ماسک مو مخصوص موهای ظریف و نازک

اگر موهای شما ظریف یا نازک است، پس باید خیلی مراقب موی خود باشید و از ماسک هایی با قابلیت آبرسانی استفاده کنید. لازم نیست که موهای خود را ضخیم یا بیش از حد تقویت کنید. زیرا موهای نازک بسیار حساس هستند و باید محصولی را انتخاب کنید که دارای بافت سبک هستند و موهای شما را درخشان تر و حجیم تر نشان می دهد.  

محصولات گیاهی مانند روغن جوجوبا، روغن نارگیل یا روغن بادام به جوانسازی و ثابت نگه داشتن وضعیت موهای شما کمک می کند.

ماسک مو مخصوص موهای ضخیم

برای موهایی که ضخیم، درشت یا مجعد هستند، به ماسکی نیاز دارید که تاثیر فوق العاده ای برای موهای شما داشته باشد. برای نرم کردن موهای ضخیم لازم است از ماسک‌های تقویت کننده و مغذی که حاوی موادی مانند روغن نارگیل، روغن بادام و آووکادو هستند، استفاده کنید.

ماسک هایی که بیشتر از مواد طبیعی مشتق شده باشند می تواند سخت ترین، ضخیم ترین و سرکش ترین موها را هیدراته، نرم و صاف کنند.

انتخاب بهترین ماسک مو

ویژگی های ماسک مو برای موهای خشک

اگر موهای شما شکننده، فاقد رطوبت یا بیش از حد آسیب دیده است، پیشنهاد می کنیم از ماسکی استفاده کنید که برای افزایش تولید روغن طبیعی و تقویت پوست سر استفاده کنید.

ماسک های ترمیم کننده و تغذیه کننده برای موهای خشک و آسیب دیده بسیارعالی عمل می کند. فرآیند درمان گیاهی مو می تواند موها را عمیقاً تغذیه ‌کند و در عین حال انعطاف‌پذیری و درخشندگی آن را بهبود ببخشد. ماسک هایی که حاوی  پروتئین کراتین، اسید هیالورونیک و روغن های میوه غنی شده است، به ترمیم، جوان سازی و بازسازی خاصیت ارتجاعی کمک می کند.

بهترین ماسک مو برای موهای خشک باید به آبرسانی و ترمیم مو کمک کند. به عنوان مثال روغن آرگان به دلیل داشتن پروتئین ابریشم برای نرمی و حفظ رطوبت مو بسیار مناسب است.

برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید باید مقداری از ماسک مو را در کف دست خود بریزید و به طور مساوی روی موهای شسته شده از وسط ساقه تا انتها پخش کنید. اجازه دهید 3 تا 5 دقیقه روی موها بماند و سپس آن را بشویید.

ماسک مو مخصوص موهای رنگ شده

موهای خشک و آسیب‌دیده و موهای رنگ‌شده اغلب از رطوبت کمی برخوردارهستند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند. به همین دلیل، یک ماسک موی تقویت کننده عالی می تواند تاثیرگذار باشد. موهای رنگ شده به دلیل استفاده از مواد شیمیایی بسیار آسیب می بیند و ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد تا ترمیم شود.

ماسک مخصوص مو، با ریزش معمولی

ریزش مو از مشکلات رایجی است که امروزه همه به آن دچار هستند. احتمالا به این دلیل است که ریشه موها و یا پوست سر ضعیف شده‌اند و نیاز به رسیدگی عمقی برای بازیابی سلامت و شادابی مو دارند.

در این مواقع بهتر است علاوه‌ بر تقویت موها، رژیم غذایی سالم و مقوی نیز داشته باشید. سعی کنید از ماسک موی سبک و رطوبت‌ رسان که بر پایه پروتئین باشد استفاده کنید.

مواد تشکیل دهنده ماسک مو

همان طور که درباره انواع ماسک مو اشاره کردیم، متوجه شدید که هر ماسک بسته به نوع مو متفاوت است و نوع مواد تشکیل دهنده آن نیز فرق می کند. برخی از ماسک های دارای ویتامین های مجموعه B هستند که برای تقویت و مقاوم شدن موها موثر است.

برخی از ماسک ها هستند که حاوی ویتامین E می باشند و به احیای موهای آسیب دیده و رفع خشکی آن ها کمک می کند. ماسک های دیگری هم هستند که شامل ترکیبات گیاهی و روغن هستند مانند: آووکادو، عسل، گندم و سایر میوه ها و خوراکی ها.  در اینجا برخی از محبوب ترین مواری که باید در یک ماسک مو وجود داشته باشد را بیان می کنیم.

موز: یک ماده خوب برای کاهش موخوره است و باعث نرم شدن و براق شدن موهای شما می شود.

تخم مرغ: مواد مغذی موجود در تخم مرغ حاوی ویتامین های A  وE، بیتونی و فولات می باشد که به رشد و تقویت مو کمک می کند.

روغن آووکادو: مواد معدنی موجود در روغن آووکادو مانند اسید فولیک، آهن و منیزیم می تواند به تقویت کوتیکول مو و مقاومت موهای شما در برابر آسیب و شکستگی کمک کند.

عسل: این ماده به عنوان یک مرطوب کننده در نظر گرفته می شود و رطوبت بیشتری را حفظ می کنند. همچنین می تواند رشد سلول های پوست را تحریک کند و به تقویت فولیکول های مو کمک کند.

روغن نارگیل: به دلیل وزن مولکولی پایینی که دارد می تواند برای حالت دادن عمیق به ساقه مو نفوذ کند. همچنین می تواند به کاهش خشکی و موخوره نیز کمک کند.

روغن زیتون: روغن زیتون حاوی اسکوالن است و اگر موهای بسیار خشکی دارید، می تواند برای مو و پوست بسیار عالی عمل می کند.

آلوئه ورا: به دلیل خاصیت ضد التهابی برای تسکین دادن ناراحتی های پوست سر بسیار مفید است. همچنین حاوی ویتامین های C، E و B12، اسید فولیک و کولین است که می تواند به تقویت و تغذیه موهای شما کمک کند.

انتخاب بهترین ماسک مو

رعایت موارد احتیاطی

ماسک مو به نوعی جزء لوازم آرایشی بهداشتی محسوب می شود و در انواع مختلفی وجود دارد. در باره خرید محصولات مراقبت از مو مانند ماسک مو بسیار دقت کنید. سعی کنید از برندهای معتبر که نشان اصالت کالا و نشان استاندارد دارند خرید کنید.

بهتر است برای خرید ماسک مو به داروخانه ها و فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. به هیچ وجه به ماسک های ارزان دستفروش ها و محصولات بی نام ونشان توجه نکنید.

مشاوره با متخصص پوست ومو

در صورت انتخاب اشتباه ممکن است موهای شما نه تنها بهبود یابد، بلکه مشکلات دیگری هم بوجود بیاید. اگر نمی توانید ماسک موی مناسبی برای خود انتخاب کنید. بهتر است به یک دکتر متخصص پوست و مو مراجعه کنید. در صورتی که مشکلات مربوط به موی شما جدی باشد، حتما اقدامات لازم را جهت بهبود وضعیت موهای شما انجام خواهد داد.

مشاوران پوست و مو به شما در مورد انتخاب نوع ماسک مناسب موی شما و نحوه استفاده از آن را راهنمایی خواهد کرد.

بهترین ماسک مو را از آپومد خریداری کنید

فروشگاه آپومد از فروشگاه های عمده فروشی داروخانه و مراکز درمانی می باشد. این فروشگاه آنلاین به عنوان یک فروشگاه جامع پزشکی انواع محصولات آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی یکبار مصرف، لوازم ورزشی خانگی، روغن های گیاهی و غیره را از معتبرترین برندها به شما ارائه می دهد.

شما می توانید سفارشات خود را در هر ساعت از شبانه روز ثبت نمایید و از بهترین قیمت ها، پیشنهادات و تخفیف های ما استفاده کنید.