آشنایی با ماسک سه بعدی

آشنایی با ماسک سه بعدی

ماسک سه بعدی حدودا یک سال می شود که رواج پیدا کرده است.این مدل ماسک از لحاظ  شکل فیزیکی ویژگی منحصر به فردی دارد. مدل این ماسک بدین صورت می باشد که از متصل شدن سه پنل جداگانه توسط دوخت اولتراسونیک، دور گردی صورت، زیر چانه و قسمت بالای بینی را به صورت کامل می پوشاند.این مدل ماسک نسبت به بقیه مدل ماسک های سه لایه ، نقاط نفوذ خیلی پایینی دارد و  پوشش دهی آن به صورت کامل می باشد.

ماسک های سه بعدی توسط شرکت های تولید کننده داخلی تولید می شود که با پارچه های بدون تاروپود ، گرید پزشکی با اسپان باند و لایه های ملت بلون که وظیفه اصلی در فیلتر کردن میکروارگانیزم‌ها را دارد.برخی از برندها این ماسک ها را با مدلهای چهار لایه ( دارای یک لایه ملت بلون و سه لایه اسپان) و پنج لایه (دارای دو لایه ملت بلون و سه لایه اسپان باند) عرضه می کنند.

یکی از این شرکت ها ، شرکت تجهیزات پزشکی ماهان طب عصر نوین می باشد که از سال 1395 با اخذ مجوز توزیع از اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در زمینه ی توزیع انواع و اقسام ماسک های بهداشتی و پزشکی در حال فعالیت می باشد. اکنون عاملیت فروش تعدادی برند معتبر ماسک سه بعدی را دارا می باشد.

تنوع ماسک های سه بعدی چند لایه

این ماسک ها به صورت انواع مختلف چهار لایه و پنج لایه عرضه می شوند. همچنین دردو مدل برای مصرف کودکان و بزرگسالان تولید شده است.همچنین دارای نمونه های طرفدار ماسک سه بعدی می باشد، برای کسانی که مایل به استفاده از ماسک های طرفدار هستند. و مدل دیگری از ماسک سه بعدی چندلایه به نام فست ماسک عرضه شده است.

این مدل ماسکها ازدو یا سه لایه ملت بلون و دو لایه اسپان باند تشکیل شده است.همچنین ماسک های سه بعدی چند لایه شامل بند کشی و فیکساتور بینی می باشند که نحوه استفاده از آنها را راحتتر کرده است.

بیشتر بدانید:ویژگی های ماسک های سه لایه

ماسک سه بعدی فست ماسک

این ماسک ها در رنگ های مختلف برای ایجاد هارمونی رنگی با لباس های مختلف می باشد. دارای 4 لایه (یک لایه ی میانی از جنس ملت بلون و سه لایه از جنس اسپان باند) و همچنین 5 لایه (سه لایه ملت بلون و دولایه از جنس اسپان باند) با کیفیت مرغوب و لطیف برای پوست صورت و با فیلتراسیون بالا می باشد.

این ماسک ها در برابر نفوذ آب و ذرات بخار بازدم تنفسی جلوگیری می کند و دارای گیره بینی مناسب با قابلیت تنظیم و منعطف می باشد وهمچنین دارای کش هایی در اندازه مناسب و نرم برای استفاده راحت و مانع از آسیب دیدن پشت گوش می باشد.

ماسک سه بعدی

ماسک های سه لایه پرستاری

این مدل ماسک های پرستاری شامل یک لایه ملت بلون و دولایه پارچه اسپان باند با گرید پزشکی به صورت فشرده هستند.یکی از شاخص ترین مزیت این مدل ماسک ، وجود لایه ی ملت بلون ما بین دو لایه ی اسپان باند بوده است که الزاما خاصیت تراکم بالایی داشته باشند تا از رسوخ ذرات میکروب و ویروس به راه تنفسی افراد جلوگیری کند.لایه های این ماسک توسط دوخت دور تا دور اولتراسونیک به هم وصل می شود. و سرانجام کش دور گوش توسط پرس حرارتی به بدنه ی ماسک وصل می شود.

ماسک های سه لایه برای استفاده عمومی

در پاییز سال 1399 اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو طی یک بیانیه ای عنوان کرد : با توجه به میزان افزایش تولید ماسک و فراهم نمودن نیاز کشور ، بدین صورت برای بالا بردن کیفیت ماسک های تولیدی ، ملزومات فنی آپدیت شده ی تولید ماسک سه لایه ، برای اجرا ، رواج می یابد.

مبنی براین اطلاعیه ویژگی ماسک های سه لایه ، برای هدفهای عمومی به صورت زیر می باشد :

1 – جنس لایه های سه بعدی ماسک از الیاف بی بافت می باشد.

2 – سایز ماسک از عرض 9.5 سانتی متر و طول 17.5 سانتی متر بعد از تعیین سه پیله ، می باشد.

3 – الزام وجود قطعه ی فلزی روی بینی

4 – ایجاد کش حلقه ای و سربندها ، با طول حداقل 15 سانتی متر ، به نحوی که گوش آسیب نبیند و بر روی صورت فرد به صورت ثابت بماند.

5 – نحوه ترکیب لایه های ماسک ، اسپان گرماژ 25 ، ملت بلون گرماژ 17 ، اسپان گرماژ 25

6 – در متد های نیمه صنعتی و صنعتی با توجه به دخالت دست که اتصال کش به بدنه به صورت جداگانه و بدنه ی ماسک  نیز به صورت جداگانه انجام می گیرد.

فرق ماسک سه بعدی با سایر ماسکها در این است که ماسک سه بعدی علاوه بر ویژگی مشترک  4 لایه بودن؛ این است که این مدل ماسک از جهت ساختار فیزیکی دارای دارای سه ضلع تحتانی ، میانی و فوقاتی می باشد.

مزیت ماسک سه بعدی

این مدل ماسک ها با داشتن فضای خالی مناسب در قسمت جلوی دهان ،باعث راحتی صحبت کردن و تنفس می شود.و یک مزیت آن اینست که رژ لب خانم ها خراب نشود.

از ویژگی های علمی آن عدم نفوذ ویروس به دهان و بینی فرد می باشد.و زمان در آوردن ماسک ، لبه های آن به سمت داخلی برگشته و سبب ممانعت از ورود آلودگی ها به قسمت داخلی ماسک می شود. از بارزترین ویژگی های این مدل می توان به جلوگیری از مه زدگی و بخار بر روی شیشه عینک افراد  می باشد.

از دیگر مزایای ماسک سه بعدی

می توان به ابعاد آن که به اندازه استاندارد می باشد و مناسب تمامی صورتها می باشد ، اشاره کرد.تا میزان سایز کوچکی و بزرگی بیشتر از حد آن باعث کم شدن عملکرد در مواقع استفاده نشود.و موجب  رضایت افراد در استفاده شود.

این ماسک ها توسط دستگاه اولتراسونیک تمام پرس هستند.این ویژگی موجب شده که کش های آن در مواقع استفاده ، به سهولت جدا نشود.

ماسک های سه بعدی در بسته بندیهای 25 عددی و 50 عددی قابل عرضه می باشند. و دارای تنوع رنگ بندی می باشد که افراد براساس سلیقه خود می توانند با لباس های خود ست کنند.

از دلایل اصل بودن ماسک

برای مطلع شدن از قابلیت اصل بودن لایه ملت بلون ، گرفتن آن در برابر آتش می باشد ، در صورتی که این لایه آتش گرفت ، تقلبی بودن آن را نشان می دهد. ولی اگر همانند پلاستیک ، ذوب شد ، اصالت و صحت آن را نشان می دهد.

تاثیر ماسک سه بعدی در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا چقدر می باشد؟

ماسک های سه لایه استاندارد  از لحاظ عملکرد  موثرترین ماسک می باشد.در هنگام صحبت کردن،  ذرات کوچکی رها می شوند ، بنابراین هنگام صحبت کردن ، بدون عطسه یا سرفه کردن هم  بیماری می تواند گسترش پیدا کند ، همچنین ضروری است بدانیم که بعضی از ماسک های صورت در ممانعت از پخش ذرات بسیار بیشتر از مدل های دیگر عمل می کنند.

اریک وستمن یکی از محققین در این پژهش اعلام کرده است : در این وضعیت کنونی، مصرف ماسک یک راه ساده و راحت برای کاهش انتقال ویروس کرونا می باشد.

حدود پنجاه درصد از مبتلایان مربوط به کسانی می باشد که علائم را بروز نمی دهند. و حدوشان هم نمی دانند که دچار شده اند. این افراد می توانند ویروس را در زمان عطسه ،سرفه و یا همچنین در زمان گفتگو منتشر کنند.، زمانی که همه افراد از ماسک استفاده کنند ، می توان حدودا 99 در صد از این ذرات را قبل از رسیدن به اشخاص دیگر جلوگیری کرد.

فروش انواع ماسک های سه بعدی در فروشگاه آپومد

فروشگاه آنلاین آپومد یکی از فروشگاه های جامع پزشکی می باشد که شامل انواع محصولات آرایشی و بهداشتی، دارویی، لوازم ورزشی خانگی، ارتوپدی و توانبخشی و غیره به شما ارائه می دهد.

تمامی محصولات فروشگاه آپومد مورد تایید وزارت بهداشت و درمان می باشد و شما می توانید به صورت شبانه روزی تمامی سفارشات خود را به ثبت برسانید.